Laatst loodjes

3 april 2014 - Dublin, Ierland

De tijd vliegt voorbij nu, terwijl er nog zoveel moet gebeuren! Ik moet natuurlijk nog interviews doen, en de derde rapportage schrijven (wat nog aardig wat werk wordt). Daarnaast moet ik voor afscheidscadeautjes zorgen, moet ik afscheid nemen van iedereen én wil ik mijn schoenen nog laten fixen (ik heb de hak onder mijn schoenen uitgelopen..). Bovendien moet ik alles voor mijn bagage regelen zodat ik alles mee kan nemen naar Nederland. Gelukkig krijg ik op dat gebied al hulp, Dayo kent echt overal mensen die kunnen helpen, zo ook bij Air Lingus. Gelukkig heb ik een strakke planning kunnen maken, nu moet ik me daar gewoon aan houden! Maar eerst een overzicht van de afgelopen dagen:

Zaterdag begon de dag vroeg met een training met het senioren team. Daarna had ik een focusgroep met een aantal jongens uit het Under 12 team. Dit ging beter dan verwacht (zodra ik ze onder de tafel vandaan had natuurlijk). Hierna ging ik met deze jongens mee naar hun wedstrijd. Het was dus een volle dag vol hurling en interviews! Op zondag moest het senioren team een wedstrijd spelen tegen Ballyboden, de huidige hurling clubkampioen. Het was een hele spannende en fysieke wedstrijd, met 3 rode kaarten en flink wat rellen. 2 helmen waren kapot gegaan en minstens 5 hurleys.. pff. Aan het einde dacht ik dat Vincents verloren had omdat er nog maar 1 minuut over was en ze 2 punten achter stonden. Maar op het laatste moment werd er nog een spectaculaire goal gemaakt, die 3 punten waard is, dus Vincents had gewonnen! Ontzettend leuk om te zien zo'n wedstrijd. Dat ga ik zeker wel missen als ik terug in Nederland ben!

Op maandag en dinsdag heb ik vooral veel dingen uitgetypt, en maandagavond hadden de senioren weer training. Op dinsdag was het een heerlijk zonnige dag! Ik ben naar de club gewandeld, ze gingen daar interviews opnemen voor een documentaire over Kevin Heffernan. Onder andere de vader van Dayo werd geïnterviewd, dus het was heel erg leuk om hen te leren kennen. Toen de interviews klaar waren liep ik door naar Fairview, waar ik eerst een kop koffie en soep ging eten (en drinken) bij Javaholics, mijn vaste koffiestekje. De eigenaar daar is heel vriendelijk, en hij ging gezellig samen met mij lunchen, dus het was een goede onderbreking van het werk. Extra voordeel is dat ik hier altijd gigantisch veel korting krijg, dus het is een perfect plekje ;) hierna ging ik naar een winkeltje waar ze trofeeën en zo maken, omdat ik een tekst wil laten graveren die ze in de bar van het clubhuis van Vincents kunnen hangen. Ik hoop dat ze deze op tijd kunnen maken voor me. Nu moet ik alleen nog een cadeautje verzinnen voor de managers..

Gisteren gingen we voor de training naar het sportcomplex van University College Dublin. Wat een geweldige locatie! Echt alles is daar in één gebouw te vinden: zwembad, fitnesszaal, basketbalzaal, squathallen, klimmuur. Bovendien waren er minstens 25 kleedkamers te vinden voor de mannen (ik weet niet hoeveel voor de vrouwen), en zag ik in de sporthallen onder andere boogschieten, karate, meditatie, yoga en een spinklas. Goeie reden om een half jaar bij UCD te studeren! Het was een lange training, opnieuw in de stromende regen, maar de jongens blijven hard werken. Ik help zelf bij één van de tacklingoefeningen, wat betekend dat ik constant midden in een groep vechtende jongens sta terwijl ik ook nog moet letten op de ballen die vanachter richting mij worden gemept, haha. Het houd je in ieder geval alert en warm!

Vanavond heb ik een interview met Joe de barman, een man die nooit zijn mond houd tenzij hij aan het zingen is. Dat wordt nog wat.. hopelijk kan ik ervoor zorgen dat hij zich op de vragen blijft focussen, anders wordt dit nog een heel lang en vermoeiend interview..

Zaterdag wordt weer een drukke dag: 's ochtends doe ik een interview met één van de spelers, daarna rijden we naar een uitwedstrijd. Tijdens de autorit doe ik nog een interview met één van de managers. Dit brengt mij dan op 10 interviews, en dan doe ik er eventueel nog één volgende week. Op schema! Na de wedstrijd ga ik met enkele managers en vrienden van hen een hapje eten en daarna de pub in. Ik heb er zin in! Op zondag ben ik uitgenodigd voor een echte Ierse Sunday Brunch bij één van de managers thuis. Een leuk weekend dus! En dat mag ook wel, want volgende week is de laatste week en ik denk dat dit een hectische week wordt!

Liefs!

1. Rox:
    Rosanne,

wat ben je goed bezig! En lekker druk volgepland ook, echt leuk dat je ook zoveel 'informele' dingen mee kan doen, echt heel gaaf! Ben je wel al een beetje klaar om weer naar Nederland te gaan of nog niet? Ik moet er echt nog niet aan denken dat ik afscheid moet gaan nemen van de mensen hier! Maar jij hebt eccht veel interviews gedaan! Ik heb er nog steeds maar 2, echt dramatisch! Maar tijdens de braai van afgelopen maandag waren er twee jongeren ineens heel de tijd engels met me aan het praten, ik wist niet wat me overkwam! En oen kwam er een derde bij en die kwam met het briljante idee dat we dit vaker moeten doen.. dus ik vroeg 'wat?', ik dacht dat het over de braai ging.. zegt ze "Engels met jou praten".. ik dacht.. ja.. dat zou wel fijn zijn ja, maar daar komen ze dan pas een wee voordat ik wegga mee haha, dus ik hoop dat ik de laatste week ineens echt een megahoeveelheid aan interviews of informele gesprekken kan hebben waardoor ik in ieder geval toch nog aan m'n data kom... Maar succes nog met de laatste loodjes, het gaat vast goedkomen, en ik kan niet wachten op de privéles hurling hahahah!
  2. Mama:
    Hoi Rosanne,

Dat gaat nog een druk weekje worden, maar wat heb jij veel geleerd in de afgelopen maanden. Zelfs hulp bij het vliegveld voor je bagage!
    Ze zullen je daar zeker gaan missen en dat snap ik wel, want je gaat helemaal voor St. Vincent. Ben heel benieuwd hoe je Sunday Brunch er uit zal zien. Heel leuk dat je bent uitgenodigd.
    Heb je plannen om een tijdje in Dublin te gaan studeren?
    Wel een vreemd idee dat we je over ruim een week weer zullen zien op Schiphol. Ik heb daar veel zin in.
    Het was weer gezllig om gisteren je stem te horen. We bellen gauw weer.

Hele dikke kus en knuffel :-)

Paps
  3. Tante Sandra en oom Klaas:
    Lieve Rosanne,
    Poeh! Wat heb jij het druk, en dan denken wij vaak al dat we een hele drukken baan hebben! Wat fijn dat je zo'n leuke tijd hebt in Ierland en dat je het zo hebt getroffen met al die leuke Ierse mannen. Je hebt ook wel heel veel energie gestoken in het netwerken, maar het werpt wel z'n vruchten af, want hulp bij extra bagage op een vliegveld is niet gek! Heel veel plezier de komende week en veel succes met alle dingen die je nog moet doen. Leuk idee trouwens om een trofee te laten graveren. Zal vast een mooi plekje krijgen in de bar.

Dikke kus, oom Klaas en tante Sandra
  4. Mama:
    Hé lieverd,
    Wat een verschil met de eerste weken dat je er was. Toen je je af en toe gewoon zat te vervelen. Weet je nog? En je al ingeschreven had voor een chocolade-workshop bij gebrek aan beter:) Zo kan het gaan. Je kunt echt trots op jezelf zijn ( en op die enorm gastvrije Ierse sportmannen).
    Nog heel veel succes met je laatste week!
    xxxmama