My laptop and me..

28 maart 2014 - Dublin, Ierland

Nog maar dik 2 weken te gaan! Ik ben ondertussen al weer plannen aan het maken voor wanneer ik terug ben ik Nederland: wat aanpassingen maken in het huis, de tuin zomerklaar maken, sport weer oppakken en vooral heel veel groenten eten! Ik doe hier nu zoveel, ik kan me niet voorstellen dat ik in Nederland weer terug ga naar mijn routine van slapen, eten, werken, studeren etc. Wat dat betreft is dit een hele inspirerende reis voor mij, ik heb hier veel geleerd over mezelf en de vriendelijkheid van anderen! Wat de groenten betreft,, ik heb deze week nu 2 keer pizza en 1 keer hotdogs gegeten, dus ik ben wel toe aan een normale maaltijd! Bovendien ben ik mijn toastontbijt ook zat, thuis ga ik me helemaal uitleven met lekkere ontbijtjes en goeie lunches! Gepocheerde eitjes, lekkere sandwiches en smaakvolle soepen, jummie

Maandag ben ik weer naar de training van de senioren gegaan. De ene helft trainde buiten, de andere binnen, en na een uurtje wisselden ze om. Ik ben lekker de hele avond binnen gebleven, ik besloot niet de regen in te gaan met mijn griep. Gelukkig namen ze me dit niet kwalijk ;) de man die alle fysiozaken regelt voor de jongens sprayde een soort middeltje op m'n hand, en zei toen dat ik het moest likken.. tsja, ik ben niet voor niets op veldwerk, dus ik gehoorzaamde maar.. het smaakte naar pure alcohol.. wat het ook bleek te zijn! Om de spieren te ontspannen van de spelers sprayen ze een soort mengsel van pure alcohol met andere zooi op de benen, en dat schijnt beter te werken dan tijgerbalsem! Gelukkig ging de geur na een half uur ook weg, anders had ik daar als een soort alcoholist rondgelopen. Hij vertelde nog wel even doodleuk dat een paar slokken van het middeltje dodelijk zijn.. hopelijk kan één lik geen kwaad..

Dinsdag was weer een administratieve dag, en woensdag had ik 's avonds een interview met Maírín, een hele enthousiaste moeder van wie het zoontje bij Vincents speelt. Ik had eerst met Dayo afgesproken om wat documenten te krijgen die hij voor me geprint had, en hij vertelde me dat de derde goalkeeper van de senioren nu ook geblesseerd is.. de eerste had enkele weken terug een operatie waar hij nu nog van aan het revalideren is, de tweede heeft zijn enkel vorige week verzwikt, en de derde heeft nu zijn arm gebroken doordat zijn moeder de autodeur dicht gooide terwijl hij de auto aan het wassen was.. oei. De tweede goalkeeper gaat toch de wedstrijd proberen te spelen, maar ik heb die enkel gezien, en ik weet niet of hij daar uberhaupt op kan blijven staan. Hij was helemaal opgezwollen en de enkel en voet waren donkerpaars.. brrr. We zien wel hoe het zondag gaat.. ik ga in ieder geval niet invallen zonder complete beschermingsset. En mét waarschijnlijk ook niet ;)

Het interview ging heel goed, hele lieve vrouw die wel van kletsen houd. Op donderdag hadden Louise en ik afgesproken in Dublin om de feedback op de rapportage te bespreken en om naar de film te gaan. We zijn naar Dallas Buyers Club gegaan, een prachtige film met geweldige prestaties van Matthew McConaughy en Jared Leto (jaja, die dude van 30 seconds to mars)! Zeker een aanrader. Daarna zijn we gaan eten bij Elephant & Castle, en dit keer heb ik de beroemde chicken wings geprobeerd.. oef wat waren die lekker! Precies pittig genoeg, heerlijk gemarineerd, met een frisse blue cheese dipIk krijg al enorme trek als ik alleen al aan die kippetjes denk.. Nog een aanrader dus!  De burger met gesauteerde champignons was ook erg lekker (onmogelijk te eten), en de home made frietjes waren super knapperig. Na een pint te hebben gedronken in één van de bars in Temple Bar gaan we richting huis, het was een goeie dag geweest!

Vandaag heb ik weer achter de laptop doorgebracht, en dit weekend ga ik nog een interview doen én een focusgroep met jongens uit het under 12 team. Ik hoop met deze groep de jongere kinderen een beetje aan de praat te krijgen, want tot nu toe is dat het lastigste gebleken. Gelukkig heeft Louise hier meer succes mee, dus onze data vult elkaar goed aan op dat gebied.

Oh en Rob, ik vind het geen probleem om te blijven schrijven hoor, maar dan moeten we wel zorgen dat we als familie voldoende doen om over te schrijven! Laten we beginnen met een kroket op Schiphol (kun je die eigenlijk wel krijgen op Schiphol? I sure hope so!), en dan kunnen we plannen gaan maken. Misschien een weekendje weg naar Brighton met jou en Lisa?  Ik heb wel zin in een rondje op de brommert van Tim

Liefs!

1. Tante Sandra en oom Klaas:
    29 maart 2014
    Lieve Rosanne,

Wat gaat de tijd snel! Geniet er nog maar even lekker van. Voor je het weet zit je weer in Nederland en is je avontuur voorbij. Gelukkig dat het zo goed bevalt en dat je nog niet de dagen aftelt, maar we kunnen ons goed voorstellen dat je steeds meer dingen begint te missen van Nederland. De kroket zou bij ons ook hoog scoren, hoewel we die bijna niet eten. Ierland heeft wel een nat klimaat en wij hebben dus echt geluk gehad dat weekend bij jou. Wat heerlijk dat je hebt gegeten bij the elephants. Leuk ook dat we weten waar dat is en hoe het eruit ziet. Heel veel succes met je onderzoek en tot gauw!

Dikke kus, oom Klaas en tante Sandra
  2. Mama:
    29 maart 2014
    Dag liefje,
    Allemaal goede voornemens voor in de Nederland. Vandaag hebben wij de hele dag de basis gelegd voor je tuinplannen. Er ligt een trellis op de pergola, je terras is schoongespoten met de hogedruk en alle mos en onkruid is er uit gehaald. En we hebben twee haagjes van groene beuk geplant. En er is een afscheiding bij je heg gemaakt zodat Skip vrij kan rondlopen. Alvast voor zijn logeerpartij ;-)
    Gevolg is wel dat wij allebei uitgeteld en met rugpijn op de bank zitten/liggen.
    Straks maar even de spieren versoepelen met een glaasje wijn.
    Morgen gaan we nog wat haken ophangen, je bankje verstevigen en de nieuwe planten water geven.
    Hopelijk wordt het weer bij jou eindelijk wat beter. Ja, daar heeft Ierland niet veel voor je kunnen betekenen. Hier is het wat dat betreft beter.
    Fijne zondag en tot horens.

Mama en Papa