Nog maar 3 weken..

24 maart 2014 - Dublin, Ierland

De tijd gaat echt super snel hier! Het was toch weer een drukke week, zelfs zonder deadline. Helaas voelde ik me niet erg lekker deze week, dus donderdag en vrijdag heb ik vooral binnen doorgebracht achter de laptop. Het uittikken van interviews duurt ongelofelijk lang, dus het komt goed uit dat er overdag geen activiteiten worden georganiseerd. Hierdoor heb ik overdag voldoende tijd voor de administratieve werkzaamheden, want daarvan zijn er genoeg. Op vrijdagavond had ik weer een interview, dit keer met de ouders van mijn gastgezin. Verschrikkelijk chaotisch interview omdat er de hele tijd mensen voor de deur stonden, maar ik heb wel veel informatie eruit kunnen halen!

Op zaterdagochtend had het seniorenteam training, dus ik stond om kwart voor 8 klaar op het veld.. niemand te bekennen. Hmm.. ik besluit Dayo maar te bellen en het blijkt dat ze op de all-weather pitch staan.. great. Ik wandel dus maar even verder, gelukkig is het weer niet zo slecht. Na de training krijg ik mijn gepersonaliseerde jersey binnen! Heel erg tof, behoorlijk groot, maar hij zit erg lekker. Dayo zet me af bij St. Vincents waar ik nog even een kop thee drink in de bar en op zoek ga naar de persoon die de boxing avond organiseert. Ik treed die avond namelijk weer in dienst als deel van de cameracrew!  Helaas is ze net weg als ik haar bel, dus ik loop door de stromende regen naar huis. Brrrr.. dat was een heel erg slecht idee, want zodra ik thuis ben voel ik me ziek en ik kruip voor de komende uren onder de dekens. Ik besluit het avondeten over te slaan (alweer pizza.. ) en eet wat brood en een fruitsalade

De boxingavond is heel erg leuk! Er zijn 13 wedstrijden (boksmatches/ringgevechten.. hoe noem je zoiets?) en het publiek wordt wild. Het is mijn taak om de presentator te volgen zodat ik de interviews kan filmen. Tussendoor ren ik steeds naar de sportzaal om de warming-ups te filmen van de boksers. Aan het eind van de avond doen mijn benen en mijn rug zo'n pijn dat ik besluit naar huis te gaan in plaats van te blijven voor een drankje. De volgende dag sta ik 's ochtends alweer langs het veld, en er worden even wat foto's gemaakt met de Sam McGuire cup (belangrijkste GAA cup) en de cup die het footballteam op Paddy's Day heeft gewonnen. Ik krijg een lift naar huis en duik direct m'n bed weer in, de griep heeft toegeslagen!  Helaas moet ik er 's avonds weer uit, want de South-African Gaels komen op bezoek! Dit is de eerste GAA club in Zuid-Afrika, en ze zijn onderweg naar een Gaelic games toernooi in Dubai. Ondertussen stoppen ze voor een weekje in Ierland om wat wedstrijden te spelen en naambekendheid te krijgen.

Na de wedstrijd gaat iedereen naar de bar voor een bordje curry, en de Zuid-Afrikaanse spelers blijken gek te zijn op Guinness. Eentje vindt het schuim niet lekker op het bier, dus hij drinkt het met een rietje.. haha. Die moet erg bezopen zijn geraakt! Ik breng mijn avond weer door met de barmannen én de enige andere Nederlander in de club! Robbert uit Doetinchem die Nederland in 1995 verlaten heeft, en nu woont hij al een aantal jaar in Ierland (na in Engeland te hebben gewoond). Zijn Nederlands is zo achteruit gegaan dat hij moeilijker te verstaan is dan een Ier met een dik accent. Het is een soort mix van Nederlands, boeren-Nederlands en Engels. Het verbaasd me niet dat hij 'the Russian' wordt genoemd op de club..

En ik heb mijn cijfer binnen voor rapportage 2! Een 8! Woopwoop! Nog 3 weken te gaan, en ik voel de tijdsdruk! Voor mijn gevoel begint de eindsprint al, en daarna ben ik ook helemaal klaar om naar huis te gaan! Het is hier erg mooi en gezellig, maar ik mis de gezellige avonden met mijn familie, ik mis mijn eigen huis, en ik kijk ook wel weer uit naar een dag waarop ik niet alles hoef op te schrijven wat ik hoor.. En als ik dan terug ben in Nederland mis ik de mooie Ierse omgeving, de gezelligheid op de club en alle leuke dingen die ik hier heb gedaan en nog wil doen!

Liefs!

1. Tante Sandra en oom Klaas:
    24 maart 2014
    Lieve Rosanne,

De tijd gaat nu wel heel snel! Over drie weken ben je al weer thuis. Wat fijn dag je de afgelopen 7 weken zo goed bent doorgerold en wat een goed cijfer op je rapportage! Het lijkt me een heel werk om elke keer alle interviews uit te typen en te verwerken. Goed dat je ook je ontspanning hebt. Wij dachten bij de Boeing avond aan een kadootjes avond zoals bij kerst. Maar toen we de foto's zagen begrepen we dat het echt om boxen gaat. Is het nog steeds zo koud in Dublin? Hier in Nederland is het ook weer een stuk kouder geworden! Afgelopen weekend waren wij op Schiermonnikoog en hebben we nog wel op een terras gezeten, met bitterballen! We hebben toen even aan jou gedacht, omdat we die in Dublin misten. Gelukkig dat je weer beter bent, want ziek zijn in je eentje is geen klap aan. Weet je al of je de poes krijgt die een plekje nodig had? Of ga je toch voor een hond? We horen wel weer van je en we blijven je verhalen met heel veel plezier lezen!

Dikke kus, oom Klaas en tante Sandra
  2. Mama:
    25 maart 2014
    Hé lieverd,

Dat was me het weekje wel voor je. Petje af hoor dat je met griep en al toch overal bent wezen opdraven. En ook nog voor zaken die niks met hurling te maken hebben.
    Fijn dat je onderzoek zo goed gaat hè? Echt mooi resultaat voor je.
    Nog drie weken en dan ben je er weer. Dat zal ongetwijfeld ook weer wennen zijn. Heimwee heb je meestal als je weggaat, en ook weer als je terugkomt. Want wat heb je veel lieve hulpvaardige en enthousiaste mensen ontmoet in de afgelopen tijd. En wat heb je veel gedaan en gezien ( en nog...)
    Wij gaan eens even aan de slag om je terras algenvrij te maken binnenkort. Kan je weer lekker relaxen. De zomer komt eraan ( ook al hadden we vannacht flinke nachtvorst)!
    Veel liefs van papa en mij!
  3. Robin:
    28 maart 2014
    Goed verhaal weer Roos. Die Jersey van je is een bazending.
    Je denkt misschien dat je niet alles hoeft op te schrijven als je thuis bent. Blijf nog maar even in die waan. Nu je deze skill hebt mag je de rest van je leven de geweldige quotes uit onze familie opschrijven. Such an honour.

Maar waarom sla je pizza als avondeten over?! Doggybag that stuff! Kan je prima voor mij bewaren.
    Super goed van je 8 Roos, trots op je. Ben erg benieuwd wat je uiteindelijk krijgt voor al dit werk. Voor dat je alles ervoor geeft en zo hard werkt verdien je wat mij betreft al een 10.
    Blijf die Zuid-Afrikanen bier met rietjes voeren, dat is goed voor de conditie. Ik ben benieuwd naar al je verhalen bij terugkomst en zie je al snel weer!

xx