Week van de interviews..

11 maart 2014 - Dublin, Ierland

Zondag was weer een drukke dag, met 2 hurlingwedstrijden en 2 Gaelic footballwedstrijden. En ondanks het zonnetje was het nog steeds KOUD. De clubgrounds liggen gewoon wat hoger tegen de heuvel waardoor het er altijd hard waait. Gelukkig is het in de bar wat warmer en zijn ze hier vrijgevig met hun koppen thee!

Gisteren heb ik grotendeels weer achter de laptop gezeten om alvast aan rapportage 2 te werken (waarvan de deadline op St Paddy's Day is!). Zoals jullie begrijpen moet ik die dus voor het weekend af hebben, want daarna zijn er zoveel activiteiten gepland dat ik echt niet achter de laptop kan gaan zitten! 's Avonds hadden de senioren hurlingspelers weer training (buiten), maar ik ben eerst even naar binnen gelopen om iemand te spreken die mij een te kort telefoonnummer had gegeven vrijdag  Gelukkig was het niet expres (zei 'ie), en ik kan aanstaande donderdag een interview met hem doen! Ook heb ik contactgegevens gekregen van twee personen die veel weten over hurling.

Toen ik buiten Dayo ging helpen met het opzetten van de training vertelde ik hem over die man, en het enige wat hij zei was: "no comment". Volgens mij klikt het tussen die twee niet zo goed, haha! Maakt mij niet uit, zo lang hij mij kan helpen met mijn onderzoek ben ik tevreden. Twee jongens mochten niet meetrainen vanwege blessures en griep, en dit is voor mij natuurlijk een mooie kans om even onverwachts een interview te doen! Dat betekend dat ik nu 2 interviews heb gedaan, en ik heb er nog 3 op de planning staan voor deze week. Wat een mazzel, want ik maakte me juist zorgen om het kleine aantal interviews dat ik pas had. Nu heb ik er 5, en dan heb ik nog 4 weken om er nog een stuk of 8 bij te doen! Dat gaat lekker!

Vandaag ga ik het interview van gisteren uitwerken, en de andere interviews voorbereiden. Vanavond doe ik dan een interview met de moeder van mijn gastgezin, omdat zij een zoontje heeft dat bij een GAA club speelt. Ik denk dat mijn komende dagen er allemaal wel zo uit zien: 's avonds een interview, en overdag typen typen typen. Ik loop hier nog een muisarm op zeg (maar zullen we het dan een sportblessure noemen? Dat klinkt wat stoerder)!

Maak je maar geen zorgen over of ik nog terug kom of niet hoor! Ik kom over een maand gewoon naar huis, want ik mis de gezelligheid van thuis wel erg! Het gastgezin waar ik bij woon is niet zo gezellig, ze nodigen je niet uit in de woonkamer 's avonds en met het eten praten ze ook totaal niet met elkaar (als ze al samen eten).. nou, dat is in huize Aanstoot wel anders, haha. Gisteren heb ik gezellig met papa en mama aan de telefoon gehangen terwijl ik in m'n eentje moest eten, en dat was zoveel gezelliger dan eten met het gastgezin! Ik heb denk ik gewoon een beetje pech, want mijn coaches zijn ook verontwaardigd over het gebrek aan gezelligheid. Jammer dat ik de huur al betaald heb, anders zou ik zo even verhuizen naar een ander huis van een clublid! Het idee om een stroopwafelkraam te beginnen is briljant trouwens! Met poffertjes en 'bitterballs' van Kwekketree is mijn handeltje compleet, en dan zullen de meiden ook vanzelf opwarmen.

Ik mis ondertussen mijn huisje wel heel erg! Het is heel vreemd om nu weer op één kamer te moeten leven (doet me denken aan mijn IBB-tijd, maar dan zonder gezellige en drukke woonkamer). Ik kan niet wachten om weer op een bank te kunnen zitten 's avonds, en gewoon tv te kunnen kijken en niet elke keer een hele handel kleding mee te hoeven nemen naar de douche. En mijn eigen wasmachine! En lekker zelf koken, want ik heb de routine van 4 gerechten nu ook wel een beetje gehad :P ik besef nu pas hoe avontuurlijk papa en mama ik de keuken zijn, daar eet ik zelden twee keer hetzelfde in een week (of twee weken). Mijn complimenten ouders!!

Liefs,

1. Mama:
    11 maart 2014
    Hoi Rosanne,

Een prima actie en dan sta je er direct een stuk beter voor met het aantal interviews. De rest moet dan ook lukken.
    Wat ons koken betreft hoef je je geen zorgen te maken, want we hebben weer plannen voor nieuwe gerechten, o.a. vegetarisch. We zien er naar uit dat je weer gezellig komt eten!
    Jammer van het gemis aan gezelligheid bij je gastgezin. Ik had verwacht dat ze je veel meer zouden opnemen. Wij zouden dat namelijk wel doen. Niet alleen bij het eten en de avonden, maar ook eens gezellig ergens naar toe met elkaar. Ik heb sterk het gevoel dat het uitsluitend om de euro's gaat. Nogmaals jammer, maar gelukkig heb je wel veel hartelijke en behulpzame mensen ontmoet.
    Kop op Roos en bel gerust als je weer eens in je eentje moet eten ;)

Heel veel liefs en een dikke kus van daddy!
  2. Tante Sandra en oom Klaas:
    11 maart 2014
    Lieve Rosanne,

Je bent al over de helft van je stagetijd! Jammer dat je gastgezin je niet wat,eer betrekt bij het familiegebeuren, maar als ik jou zo hoor, hebben ze het samen ook niet zo gezellig. Gelukkig heb je de lads en is er de clubbar waar ze je graag zien. Je hebt heel wat op het programma staan en volgende week St. Patricksday, dat worst vast een hele happening. Wat vervelend dat het nog steeds zo koud is in Ierland. Ik denk dat ik daar ook kou heb gevat op het veld, want ik ben heel erg verkouden geworden. Hier is het e ht mooi voorjaarsweer en we hebben al weer een paar keer buiten gezeten. Klaas heeft zaterdag mee gedaan aan de halve marathon van Haren. Hij was niet tevreden over zijn tijd, maar hij had het veel te warm gehad ( ondanks de korte broek). Ikben blij dagje wel weer jaar Nederland komt, want een nichtje in Houten is toch wel gemakkelijker dan in Dublin. Je zult alle dingen van Nederland wel weer meer gaan waarderen, maar straks de dingen van Ierland ook weer gaan missen. Die stroopwafeltent met bitterballen zie ik helemaal voor me, dat gaat een succes worden!
    Succes met alle interviews en het uitwerken van de gesprekken en tot horens!

Liefs, tante Sandra
  3. Lien:
    12 maart 2014
    lieve rosanne,

even een berchtje van oma, die zit nu met ons op je blog.

Dag Rosanne met oma aaltje, Alles goed? Met mij wel. Nog veel plezier in Ierland! Groetjes Oma