Druk, druk, druk.. en Guinness!

8 maart 2014 - Dublin, Ierland

De laatste dagen waren heel erg druk (en gezellig)! Op donderdag ben ik op goed geluk naar de club gegaan, en daar waren gelukkig wat mensen aan het trainen! De Under 12 jongetjes trainden hurling, en later moesten de Under 16 meiden trainen. Nou, dat is wel even anders dan een seniorentraining! Een hoop gegiechel, niemand luisterde naar de coaches en ze maken zich vooral erg druk om hun haar en of hun benen er niet te gespierd uit zien.. maar wel leuk om eens de andere kant van de club te zien! De vrouwelijke kant wel te verstaan, want tot nu toe heb ik voornamelijk contact met de mannen van St Vincents. De meiden lijken het niet zo leuk te vinden dat ik de hele tijd om 'hun' hurlingmannen heen hang, haha

Op vrijdag ben ik naar Elverys gegaan, de sportclub die alle kleding voor St Vincents verzorgd. Ik heb direct een mooie sjaal en een dikke muts aangeschaft om me te wapenen tegen het nog steeds erg frisse weer, en even een babbeltje gemaakt met de verkoper. Blijkbaar was het de eerste dag dat het nieuwe jack werd verkocht, en er stond 's ochtends een gigantische rij voor de zaak! Binnen no-time waren de meeste maten uitverkocht.. ben ik even blij dat mijn jack al is besteld door Dayo ;) de hele winkel hing vol met 'Royal Blue' en witte kleding, goed om te zien dat er zoveel te krijgen is in de kleuren van St. Vincents!

's Avonds was er weer een pubquiz in het clubhuis! Jo de barman was er ook weer, en na een uur kwam Barry de junior barman ook binnen. Die had blijkbaar een rotdag gehad, maar na één van de (inmiddels beruchte) stroopwafels ging het een stuk beter, en kreeg ik zelfs een high five! Het werd een hele gezellige avond, en om 2 uur vond Jo het tijd om de bar te sluiten. Ik kreeg natuurlijk weer een lift (van iemand die niet gedronken had, ik heb het maar even nagevraagd  ), en om half 3 lag ik eindelijk in m'n nest. Maar wat een geslaagde avond!

Hoewel ik graag nog uren had willen blijven slapen, moest ik om 10 uur weer op het veld staan! De 'Little League' doet een hele reeks activiteiten op zaterdagochtend, en dit zijn dus echt de allerkleinsten. Het is zo leuk om al die 5-jarigen rond te zien hobbelen met hun kleine hurleys, en de coaches doen het zo leuk! Als een groep door moet naar de volgende activiteit moeten ze in een treintje lopen (inclusief geluid), maar ze zijn zo enthousiast dat het meer klinkt als een stel brullende apen. Ontzettend leuk om te zien, jammer dat ik er geen foto's van mag maken.

Vanmiddag hadden de senioren weer een wedstrijd in de Leinster League (dit betekend dat ze spelen tegen teams uit Leinster, en dus niet alleen uit Dublin (Co. Dublin is onderdeel van Leinster, net als 11 andere counties). Ik heb het thermo t-shirt maar uit de kast gehaald, want er waaide weer een hele koude wind! Het shirt is gelukkig niet zo gelig en wollig als ik had verwacht, een hele elegante pasvorm en in het zwart. Helemaal niet erg om mee rond te lopen dus! En het was zeker nodig, want zelfs mijn nieuwe sjaal kon me niet warm houden! Brrr. Ze speelden weer erg goed, en wonnen met 3-19 to 1-10, dus 28-13. Joepieeee! Dit betekend dat ze in de kwart-finale zitten! En dat ik nog even mag blijven!  Het was wel weer een behoorlijk fysieke wedstrijd, één van de mannen kreeg het uiteinde van een hurley tegen zijn wang (door de helm heen), kebleng! Autsj. Maar na het bloed te hebben weggeveegd speelde hij gewoon weer verder! Wat een mannen zijn dit toch ook

Na de wedstrijd hebben wij dit keer thee en sandwiches klaar staan, zoals het hoort! Het seniorenteam is nergens te bekennen (ongezellig hè), maar het bezoekende team blijft wel hangen voor een sandwich en een pint 'o Guinness! Na gisteravond doe ik het maar rustig aan met een 'cuppa' (kop thee), maar Pat en Dayo blijven gelukkig gezellig even een drankje doen.

Morgen zijn er weer een aantal wedstrijden, dus dan wordt het weer een dag buiten staan.. het thermo-ondergoed ligt al klaar!

Liefs!

1. Robin de Krijger:
    9 maart 2014
    Hoi Rosanne, grappig om te lezen dat elke groep de sport weer anders beleeft. Als je morgen net zo goed weer krijgt als hier kan je het thermo-ondergoed in de kast laten liggen. Nog veel plezier daar.
    Groetjes Robin.
  2. Tante Sandra en oom Klaas:
    hoi Rosanne,

Je krijgt zo langzamerhand inzicht in het hele club gebeuren bij St. vincents, maar ik begrijp dat jouw "lads" inmiddels toch een speciaal plekje in jouw hart hebben gekregen . Fantastisch dat ze het zo goed doen, deze competitie! Het feit dat jij als hun mascotte in weer en wind langs de lijn staat, speelt ongetwijfeld mee in hun geweldige prestaties!
    Qua weer hebben jullie daar in Ierland toch weer wat pech, want het is hier dit weekend fantastisch lenteweer. Ik denk dat het hier wel 17 graden is. Sandra en ik zitten heerlijk in het zonnetje en in het zuiden schijnt het zelfs 20 graden te worden. Hopelijk trekt dit hogedrukgebied nog een beetje naar het westen, dan hebben jullie er ook profijt van,
    Leuk om te horen dat het after game gebeuren ook wel gezellig kan zijn, want ik vond het vorige week toch een beetje vreemd dat alle spelers zo snel weer naar huis gingen, al begrijp ik dat ze ook hun gezinnen hebben.
    Nou Rosanne, hopelijk vandaag ook weer een mooie wedstrijd en tot horens!
    Doei,
    Oom Klaas
  3. Lien:
    Hoi Rosanne,
    Ondergoed nodig gehad? Ik hoop voor je dat je in elk geval vandaag een beetje lekker weer had. Hier is het de warmste 10e maart sinds dat ze begonnen zijn met met meten ( 1901)
    Wij zijn zaterdag op pad geweest om voor Tim een motor te vinden voordat hij naar Engelanf vertrok. Is ook nog gelukt! Inclusief pak en slot. Hij kan niet wachten om er mee te gaan rijden, maar kan hem pas over 2 weken ophalen. Dan is het bijna gelijk door terug naar Londen, dus links-rijden. Spannend. Vandaag hebben we hem afgezet bij Vincent. Ze zullen nu wel zo ongeveer van de boot stappen. Papa en ik zijn lekker gaan wandelen in Brabant met Skip. Hij kon het nèt aan en ligt nu compleet uitgeteld op zijn kussen. Hij kwam het trapje niet zelf meer op. Toch vond 'ie het leuk volgens mij, lekker overal vrij snuffelen.
    Morgen weer allebei aan het werk.
    Fijne week en tot horens!
    xxx mama
  4. Robin:
    10 maart 2014
    Hello there Rosy!

Ik schrijf vanuit een in zon badende kamer in de Balistraat. Heb me net eerst door mn kamerplanten heen moeten beunen met een kapmes.
    Goed verhaal! Haha mooi die juniorentraining. Maak even een foto van barmannen Jo en Barry, briljante namen.
    Ik mag even niet sporten van de fysio dus ik zit schuimbekkend achter de computer als ik je verhalen over hurling lees. En ik heb zin in stroopwafels. Net 4 kilo groente gekocht op de dappermarkt maar dat komt niet in de buurt.
    Mooie sjaal hé, echt heel cool.
    Vanavond voor de derde keer op rij uit mn neus eten in het Hotel. Gelukkig is mijn neus een oneindige leverancier dus ik heb genoeg te doen.
    Houd je haaks daar in je thermo ondergoed, ik hoop dat het zomerweer jouw kant nog op komt! Enjoy.

xx
  5. Maya, Bas en Max:
    11 maart 2014
    Lieve Rosanne,
    Ik begin zo langzamerhand het vermoeden te krijgen dat jij niet meer terug naar The Netherlands komt. Volgens mij bevalt het je prima ondanks de kou. Het zal niet lang meer duren of je noemt het "een fris windje" en begint een stroopwafel kraam. Kun je er meteen poffertjes bijdoen en dan ben je meteen de beste vriendin van de hurlingmeiden.

groetjes uit het snikhete (24graden) Belge