Just another rainy day..

7 februari 2014 - Dublin, Ierland

Vandaag een wat minder enerverend dagje.. er scheen vanochtend een lekker zonnetje, dus ik besloot op zoek te gaan naar St. Anna's Park, een mooi park in de buurt van mijn huis. Na 5 minuten verdween de zon helaas alweer, en dan is het ook direct een grauwe, koude dag. Ik ben maar even langs de supermarkt gegaan voor een nieuwe tandenborstel en een reepje chocola, en ik ben thuis een boek gaan lezen. Gelukkig heb ik er daar genoeg van mee, want als dit weer zo door gaat moet ik heel erg veel binnen zitten.. Als ik wat meer mensen bij de GAA club ken ga ik daar gewoon schuilen voor de regen, kan ik ondertussen 'informeel converseren' met nietsvermoedende informanten

Vanavond ben ik naar de Gaelic Football training van het zoontje van mijn gastgezin geweest. Zijn ouders dachten dat hij deze week hurlingtraining had, maar ze hebben zich vergist.. jammer (maar volgende week beter!). De moeder van mijn gastgezin zei tegen me: "if something crazy happens, we call it being Irish". En je kinderen laten trainen in dit rotweer is sowieso heel erg Irish!  Ik heb mijn warmste vest aangetrokken onder mijn dikke jas, maar de wind giert er recht doorheen en binnen 20 minuten sta ik te bibberen van de kou. En die kleine koters rennen over het veld alsof er niks aan de hand is! Wat een stoere bikkels zeg. Opvallend is wel het gebrek aan ouders dat langs de zijlijn staat te kijken.. Ik ben als kleinzerig Hollands kindje mijn toevlucht gaan zoeken in de warme auto (die ze hier trouwens niet op slot doen.. ). De auto schommelt heen en weer door de windvlagen. Waarom ben ik ook alweer een buitensport gaan onderzoeken in een land als Ierland.. ? Als de wedstrijd (tegen Howth, haha) morgen door gaat mag ik een dikke Eskimojas lenen. Yess!

Net heb ik nog een poging gedaan om te videochatten met m'n ouders, maar door het weer is mijn internetverbinding flut.. gelukkig heb ik 100 gratis internationale belminuten, dus ik heb ze toch even kunnen spreken ik heb er zoveel zin in dat zij en oom Klaas en tante Sandra langskomen!

Ik heb van vandaag geen foto's want jullie weten allemaal al hoe regen eruit ziet, en het werd me afgeraden om foto's te maken van de training (sommige ouders hebben dat liever niet). Mi scuzi!

1. Tante karin:
    7 februari 2014
    Haha ik begrijp de ouders van die kinderen wel hoor. Er zijn niet voor niets zoveel pubs in Ierland! Daar zitten ze lekker warm te worden tijdens een wedstrijd.
    Voor jou was het wel lekker geweest om in een warmer land te zitten!
    Fijn dat je toch nog even met je ouders hebt kunnen praten, lekker vertrouwd. Ben benieuwd naar hurling! En naar het volgende wat je schrijft!
  2. Robin:
    7 februari 2014
    So the legend is true indeed... Ireland is gezegend met rukweer.
    Klinkt wel als de diehard Ierland experience. Leuk dat je bij het zoontje bent wezen kijken. Als je de twee stereotypes 'ginger' en 'bad weather' intypt krijg je dit (link knip en plak):

Dus vind dat je niks te klagen hebt hehe.

Heel gaaf dat je naar het concert bent geweest!
    Best saai zo op een regenachtige dag maar ik moet eerlijk zeggen dat het nu al klinkt als een mooie ervaring en je gaat nog een boel meemaken. Dan heb je als je weer thuis bent wel een goed beeld van het wortelkoppenland.
    Leuk dat je zoveel kan bellen, ik spreek je vast ook gauw even echt dan (misschien dit weekend wel?)
    Roos, houd je haaks daar!

Liefs,
  3. Oom Klaas en tante Sandra:
    8 februari 2014
    Lieve Rosanne,

Ierland lijkt precies zoals wij ook altijd al dachten: veel regen en veel gezelligheid in de pubs. Als we bij jou komen, gaan we dan ook maar uit van regen en dus noodgedwongen bijkomen in de pub. Vandaag is het weer in Nederland trouwens ook bagger. Oom Klaas en ik hebben net zo'n 2 uur hard gelopen en vrijwel helemaal in de regen en ook veel wind. gelukkig hadden we het zo uitgekiend dat we vooral wind mee hadden. Als je langs de kant staat lijkt me dat ook wel erg koud, dus wie weet is er nog een damesteam die een invaller nodig heeft? Anders heb je weer een excuus voor de pub. Ik vind dat je heel ondernemend bent, zo al voor de eerste week. Zoek de gezelligheid maar op hoor, want steeds op je kamertje te zitten is ook niet alles. Wat betreft het bellen, als wij jou willen bellen, zijn de kosten toch voor ons of zit dan anders? Het lijkt me dat als jij een Iers nummer heb, wij moeten betalen en gezien jouw financiële situatie is dat natuurlijk ook het beste! Het lijkt ons heel leuk om jouw even te spreken voordat we je in het echt weer zien. Laat maar even horen en mail ons dan ook even je mobiele nummer. Wij gaan straks naar Houten, wie weet hebben daar Ovoo of Skype en zien we je live!

Dikke kus, tante Sanda