Spitter, spetter, spater!

8 februari 2014 - Dublin, Ierland

Vandaag weer een beetje een saai dagje (dit wordt langzamerhand een handboek: "wat te doen bij aanhoudende regen.. "). Ik zou deze ochtend naar een Gaelic Football wedstrijd gaan, maar die was afgelast in verband met het weer. In plaats daarvan besloot ik maar om wat praktische zaken af te handelen in Dublin. Het is wel heel handig dat ik daar zo dichtbij zit, want ik kan er voor weinig geld even heen. Ik heb een duidelijke plattegrond gekocht (eindelijk). Ik heb er één gekocht in een boekenwinkel, en ik wordt altijd zo vrolijk van die muren vol met gekleurde kaften en spannende titels. Ik kon het niet laten om al die mooie boeken daar te laten.. dus ik heb er twee gekocht, hihi. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze maar 12 euro gekost hebben samen, dus de schade valt mee. Ook heb ik nu een soort OV-chipkaart voor de treinen en bussen. Hiermee krijg je 18% korting op je kaartjes, dus dat scheelt al wat. Als student krijg je geen studentenkorting als je niet staat ingeschreven bij een universiteit in Dublin, dus dit is de goedkoopste manier om met de trein te reizen. Goedkoper nog is natuurlijk de fiets, dus ik ben weer terug gegaan naar de tweedehandsfietsenwinkel. Daar was dezelfde man die er twee dagen geleden ook stond, en dezelfde fiets, maar nu zei hij dat de fiets 400 euries gaat kosten als hij opgeknapt is! Wuuuut? Die kerel belazert je waar je bij staat, dus dat gaat mooi niet door. Ik ga er volgende week langs, en dan zoek ik wel een mountainbike uit die ze voor 100 euro verkopen.

Na een lekker bakkie pleur ben ik weer terug gegaan naar het gastgezin (en het is maar goed dat ik die plattegrond nu heb.. ik heb de route gevolgd die daarop stond aangegeven, en voor mijn gevoel ging dat compleet de verkeerde kant op, maar het was precies goed.. ik vertrouw niet meer op mijn richtingsgevoel!). Het was familieavond, dus we hadden pizza, aardappelpartjes en crispy chicken (lang niet zo goed als onze Southern Style Crisco Chicken mam!)  Tot nu toe heb ik echt elke dag aardappel gegeten, haha. Het is maar goed dat ik er zo dol op ben, want ze serveren zelfs aardappels naast je lasagne.. Daarna hebben we een programma gekeken dat 'the Fittest Family' heet, en dat is een race waarbij de meest sportieve families van Ierland het tegen elkaar opnemen om uit te vinden wie het fitst is. Als ik die hindernisbanen alleen al zie voel ik m'n benen al trillen.. mafkezen zijn het. Ik zie het Robin nog wel doen, maar de rest van ons gezin zou er wel moeite mee hebben, haha

Morgen gaan Louise en ik naar een Etnische Foodmarket in Dublin, even de cultuur opsnuiven (en eten). Ik beloof dat er dan weer wat interessantere foto's op komen te staan, haha!

Liefs!

1. Tante karin:
    9 februari 2014
    Ookal vind je het zelf een saai dagje,je beleeft wel weer heel wat! Of je schrijft zo goed dat ik denk dat je een enorme dag achter de rug hebt. Jammer dat de dingen steeds uitgesteld worden door de regen. Maarja,is te verwachten in Ierland! Voel je je al wat thuis in het gezin? Hoop het voor je! Goed dat je een plattegrond,gekocht hebt anders liep je nu misschien nog te zoeken.... Hahaha totale volgende keer! Liefs
  2. Tante karin:
    9 februari 2014
    Nou ja je snapt het wel!