Korte update over mijn eerste wedstrijd!

18 februari 2014 - Dublin, Ierland

Omdat het toch een interessante dag was geef ik vanavond nog even een update zodat ik niet achter loop ;) Ik ben net terug van weer een binnentraining, dit keer van het 'Under 15' team. Leuk om ook eens een jonger team te zien! Het is een vrije grote groep jongens die nog niet helemaal gewend lijken te zijn aan hun lange ledematen, haha. Neil (mijn contactpersoon bij St. Vincents) heeft me aan een heleboel mensen voorgesteld, en is van plan me aan nog veel meer mensen voor te stellen (waaronder een speler van het Dublinteam). Hij is heel erg enthousiast over mijn komst hier, heel erg leuk om te merken dat iedereen zo graag wil helpen. De contactpersoon van de club wilde ook graag zijn contactgegevens bij me achterlaten zodat hij me kon helpen, heel fijn dat iedereen zo behulpzaam is. Ik ben bij een goeie club terecht gekomen!

De wedstrijd van middag was super! Het is een ontzettend snel spel, en het gaat er behoorlijk ruig aan toe. Je moet sterk zijn, snel, behendig, fit, je moet snel kunnen reageren én je moet tegen een stootje kunnen. Als de spelers dichter bij mijn staplaats komen hoor je ze grommen en dingen mompelen (er wordt enthousiast gebruik gemaakt van scheldwoorden.. ). De wedstrijd begint met een goal (3 punten) voor Dublin, en toen brak zowaar de zon door! Heerlijk!! Helaas ging het op een gegeven moment minder goed (met de wedstrijd, én het weer) en aan het eind van de 70 minuten stond het gelijk. Aan het enthousiasme van het publiek heeft het niet gelegen, de nette dame naast me brulde als een dolle koe! Omdat het gelijk staat moet er een verlenging van 20 minuten worden gespeeld. Uiteindelijk won Waterford (mimimi).

De man naast me vroeg tijdens de wedstrijd waar ik vandaan kwam, dus ik leg hem uit dat ik uit Nederland kom en dat ik onderzoek doe naar hurling. Hij draait zich om naar een groep mensen achter hem en geeft door wat ik aan het doen ben. Blijkbaar vroeg iedereen zich af waarom ik met een notitieboekje langs de kant stond, maar durfden ze het niet te vragen, haha. Terwijl ik iets opschrijf kijkt er iemand over m'n schouder mee: het blijken Paddy en Kieran te zijn, twee coaches van 'mijn' team bij St. Vincents. Ze controleren even of ik er morgen weer ben met de training, en dan gaan ze er vandoor omdat ze al weten dat Dublin de wedstrijd niet meer kan winnen. Omdat ik na de wedstrijd weer door en door koud was ben ik een kop koffie gaan halen, en thuisgekomen kon ik direct een lekker bord spaghetti bolognese opsmikkelen voordat ik naar de training bij St. Vincents ging.

De foto's van de wedstrijd zijn te vinden bij het vorige reisverslag 'Volle agenda' :)

Toen ik vanmiddag in het zonnetje stond te kijken naar de wedstrijd wist ik weer waarom dit onderwerp me zo leuk leek, en tot nu toe valt het me helemaal niet tegen om dit onderzoek te doen! Iedereen wenst je van harte welkom en het is duidelijk een onderzoeksonderwerp waar mensen graag over praten. Jippie! Vandaag was een goeie dag!

Liefs!

1. Mama:
    Goedemorgen Rosanne,

Wie had gedacht dat jij al binnen drie weken zo zou worden opgenomen in de hurling gemeenschap en het is duidelijk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt met deze vereniging. Toppie meisje! Natuurlijk snap ik ze allemaal heel goed, want je bent natuurlijk ook een erg leuk en enthousiast iemand ;) Je dagen raken nu zo gevuld dat we ons misschien zorgen moeten maken of je volgende week wel tijd voor ons hebt. Ik zie al uit naar morgen over een week om je weer even flink te knuffelen. Met namen als Paddy en Kieran is het wel duidelijk in welk lamd je zit ha ha.
    Ben zo blij dat het goed met je gaat daar in de vreemde. En lobster van me, ik ben keitrots op je.
    We bellen gauw weer en een fijne dag gewenst.
    Big hug van daddy!
  2. Lien:
    19 februari 2014
    Lieverd, ik kan alleen maar aansluiten bij papa. Tegenwoordig is het eerste wat ik doe als ik de laptop aan zet : kijken of er alweer een up-date is van jou. En dat is eigenlijk altijd het geval. Genieten voor ons!

fijne dag!

mama
  3. Tante karin:
    19 februari 2014
    Lieve Rosanne, wat ontzettend fijn te horen dat het zo goed gaat en dat hè jewel daar behoorlijk lijkt te vinden. Super dat de mensen zo blij met je zijn en dat ze je zoveel toestaan. Het lijkt me zo leuk wat je doet! Echt interessant om te horen. Ik krijg geloof ik niet alle foto's of ik snap er niets van maar geeft niet. Je geeft een duidelijk beeld. Niet alleen van Eten dus maar net zo goed van hurling. Heel veel succes maar weer. Liefs tante karin