Laat het maar regenen!

3 februari 2014 - Dublin, Ierland

En laat het avontuur maar beginnen! Nadat we de zondag gisteren helemaal in Mexicaanse stijl hebben afgesloten (en met een Hollands tintje dankzij Boer Zoekt Vrouw), ben ik vanochtend vroeg met papa en mama naar Schiphol vertrokken. Nadat ik mijzelf én mijn bagage had ingecheckt, ben ik nog even een bakkie gaan drinken met die eltern, waarna we genoeg knuffels hebben uitgedeeld zodat we het wel een maand vol houden! Eind februari komen zij namelijk al langs in Dublin, samen met mijn oom en tante. Ik heb er nu al zin in! Tot die tijd zullen we het moeten houden bij smsen en Yathzee spelen via Skype.

Nadat Louise en ik elkaar gevonden hadden zijn we richting douane gegaan, waar we zonder problemen door gingen. Het vliegtuig was niet al te groot, maar dat was niet zo erg, want de vlucht duurde maar 2 uur. Het grootste deel daarvan heb ik geslapen, want ik kon vannacht geen oog dicht doen van de zenuwen! Het laatste deel van de reis was nogal hobbelig en wiebelend, maar met heel geconcentreerd in- en uitademen hebben alle passagiers het uitgehouden. We konden Ierland pas zien toen we geland waren, want er hing een gigantische mistbank waar we doorheen vlogen. Zoals eigenlijk al wel te voorspellen viel werden we direct begroet met enkele kenmerken van Ierland: regen en wind.. Het is weer eens iets anders dan al die foto’s van student-antropologen in het zonnetje!

De snelste manier om bij ons hostel te komen was de Airlink, een dubbeldekkerbus die vanuit het vliegveld heel Dublin door rijdt. Omdat we nog niet de kamer in mochten, hebben we de bagage in een kluis gezet en zijn we de stad gaan verkennen! Het is echt een heel groot centrum, en het zal zeker wel even duren voordat ik er mijn weg weet te vinden. In elke straat zijn minstens 3 pubs te vinden, en ook een heleboel informatiepunten voor toeristen. We hebben goed rond kunnen kijken, en het plan is om morgen naar het Gaelic Athletic Association Museum te gaan voordat we beiden naar ons eigen gastgezin vertrekken. Vanavond gaan we een hapje eten in de Cornucopia, een vegetarisch en supergezond restaurant dat heel goed wordt bevonden door het kritische Ierse volk! Ik heb vanmiddag ook al een (heerlijke) vegetarische wrap gegeten, dus ik hoop stiekem dat er morgen weer vlees op het menu staat, haha.  Je kunt natuurlijk niet naar Ierland gaan en het alleen maar houden bij groente, dan integreer ik nooit.

Morgen komt er sowieso weer een update, inclusief foto’s van mijn kamer bij het gastgezin!

Toedels!

1. Onvoorstelbare opperkoning:
    3 februari 2014
    Haha the Lobster strikes again!! Klinkt goed allemaal Schwester, heel veel plezier he!
  2. Lien:
    3 februari 2014
    Hé lieverd! Wat fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen. En wat een actie direct! Jullie hebben al heel wat verkend! En als jij je nu even goed oriënteert op de leuke culinaire adresjes, dan weten we straks gelijk waar we je kunnen trakteren op een etentje. Ik zou je graag willen zien daar in Dublin's fair city.
    Zag ik daar ook al een beeld van Molly Malone? Dat is toch geinig!
    Slaap maar lekker straks, je zult er nu wel moe genoeg voor zijn.
    Dikke kus! mama
  3. Oom Klaas en tante Sandra:
    Lieve Rosanne,

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wel een energie hoor om meteen Dublin te gaan verkennen. We hopen dat je leuke pubs ontdekt, zodat we eind februari onder jouw leiding gezellig Dublin kunnen verkennen. We zijn ook heel erg benieuwd naar de sport hurling. Op mijn werk had niemand er van gehoord en dachten ze dat ik curling bedoelde (dat dacht ik eigenlijk ook, maar toen ze het over ijs hadden, heb ik het toch maar even opgezocht).

Dikke kus, oom Klaas en tante Sandra
  4. Robin:
    Hee Roos,

Ik ben heel benieuwd hoe je gastgezin is en dat lees ik waarschijnlijk wel op je nieuwe reisverhaal! Ik hoop op dagen vol ginger ale, guiness en Irish stews. Houd je haaks daar en succes bij de Hurlingpikkies!
  5. Esmé:
    4 februari 2014
    Hahaha die pubnaam, genius xD
    Fijn dat je goed aangekomen bent lieverd en hoop dat je gastgezinnetje je goed verzorgd!
    Snel een Skype date plannen! ♡

xx