Let's get our craíc on!

26 februari 2014 - Dublin, Ierland

Nog maar één nachtje slapen en dan komen de Nederlandse troepen me versterken! Papa en mama komen morgenochtend aan met koffers vol stroopwafels. Dat zal zeker helpen om me nog geliefder te maken in de club ;) ik heb er super veel zin in, en heb genoeg tips gekregen om 4 dagen te kunnen vullen!

De afgelopen dagen was weer een beetje van hetzelfde: kijken naar de trainende mannen. Maandag hadden ze weer kracht- en conditietraining, en de trainer (die zijn scriptie heeft geschreven over sport en nationalisme) had een USB-stick vol informatie voor me. Hij zei dat er misschien niks bruikbaars tussen stond, maar het is echt een goudmijn aan informatie! Helemaal top. Na de training heb ik mijn eerste interview gedaan! Spanneeend. Voor dit eerste interview had ik één van de wat meer sociale spelers uit het team uitgekozen, en het interview ging heel goed. Het transcriberen ervan gaat wat minder, man wat duurt dat lang!

Op dinsdag ben ik met m'n neus in de nieuwe artikelen gedoken en heb ik vooral veel achter de computer gewerkt. Het verbaasd me nog hoe veel tijd van je veldwerk je achter de computer door brengt.. vind ik niet leuk :(

Vandaag ben ik naar Bray gegaan (de stad waar Louise nu woont) om de feedback op de eerste rapportage te bespreken. We hebben het allebei heel goed gedaan, dus we gaan gewoon op deze lijn verder! Bray is heel mooi, maar wel een flink end reizen, dus ik moest op tijd weer naar huis. Gelukkig gaat de treinroute helemaal langs de kust, dus je hebt een mooi uitzicht! En ik heb het stulpje van Bono kunnen aanschouwen, haha. Eén van de vele stulpjes die hij heeft denk ik!

's Avonds hadden de mannen weer buitentraining, en ik had dit keer de eskimojas niet aan.. slechte keuze! Om warm te blijven ben ik maar op en neer gaan rennen om alle sliotars te verzamelen die ze te ver weg keilen. Het houdt je in ieder geval bezig! Het was een lange en zware training voor ze, en na afloop hield de coach een korte speech omdat zaterdag de eerste officiële wedstrijd is. De maten voor de nieuwe shirts worden opgenomen, en de coach vraagt direct wat mijn maat is! Ik krijg een eigen shirt! Nu ben ik helemaal onderdeel van het cluppie Er wordt aangekondigd dat ze zaterdag pas de selectie voor het team bekend maken. Ik zie een aantal jongens nogal nerveus kijken, en ik denk dat sommige van hen het team ook niet zullen halen helaas. De kerels beginnen zich nu wel heel erg op hun gemak te voelen in mijn aanwezigheid.. voordat ik de kleedkamer heb kunnen verlaten staan er al 5 kerels met alleen een handdoekje om klaar om te gaan douchen.. ik besluit het onderzoeken van het douche-gedrag maar aan iemand anders over te laten en maak me snel uit de voeten! Haha. Ik durf niet meer naar binnen te gaan en ga samen met de trainer buiten wachten tot de coach naar buiten komt. Het blijkt dat de trainer maandag niet kan, en er is verder geen plan gemaakt voor het geven van de kracht- en conditietraining. Ik stel hem snel gerust dat ik de training wel van hem over neem, geen enkel probleem! Heb ze nu zo vaak met hun spierballen zien rollen in de sportzaal dat ik ze wel even uurtje in de gaten kan houden!

De coach brengt me weer naar huis, waar mijn gastgezin voetbal aan het kijken is.. ik besluit voor de gezelligheid maar even mee te kijken, maar ik zit al snel met plaatsvervangende schaamte te kijken. Er krijgt er eentje een tikje tegen z'n enkel en hij stort met een schreeuw neer om vervolgens wiegend op het veld om hulp te roepen.. na alle rugbyspelers en hurlingbikkels die ik de afgelopen weken heb gezien gaat dit gedrag me echt te ver.. (en dan te bedenken dat hij er nog voor betaald krijgt ook, terwijl de meeste GAA-sporters hier alles naast hun fulltime baan doen.. mijn respect groeit!). Doe mij maar een ruig potje rugby of een Gaelic sport, dat zijn pas oermannen!

De komende dagen zul je niks van mij horen, dan ben ik lekker de hort op met de familie! Maandag komt er weer een nieuw verslag online, mét leuke foto's. Stay tuned!

Liefs!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade