Sunday Lazy Sunday

16 februari 2014 - Dublin, Ierland

Mijn dag begon goed: er kwam zonlicht onder mijn gordijn door!  Ik was direct klaarwakker en besloot maar direct te gaan ontbijten. Mijn standaard ontbijtje bestaande uit toast met honing en een kop Ierse thee (met melk dus) werd nog beter doordat de kids Mario Kart aan het spelen waren! Altijd leuk om te zien, dus ik ben lekker in de woonkamer blijven zitten met een boek. Om half 2 kwam er een hurlingmatch op tv die ik wilde zien, en omdat de familie geen sport kijkt moest ik een andere plek zoeken. Het leek mij dat ze in het clubhuis van St. Vincents GAA wel de wedstrijd zouden kijken! Aangekomen bij het clubhuis zie ik echter dat de dikke metalen deuren dicht zitten.. wat is dit voor gebrek aan sportieve activiteit? Ik besluit het te vragen aan een jongen die met een hurley een balletje tegen de muur mept. Hij blijkt het neefje te zijn van mijn contactpersoon bij de club! Wat een kleine wereld is het toch (of wat een grote familie die actief is in hurling). Volgens hem zal het clubhuis vandaag niet open gaan, omdat het Gaelic Footballteam gisteren een belangrijke wedstrijd heeft gewonnen, en de viering hiervan duurde tot laat in de nacht.. iedereen is dus gewoon te brak om het clubhuis te openen, haha. Dit is toch wel een mooie reden om niet op te komen dagen  Wel jammer, want nu kan ik de wedstrijd niet kijken. Er is geen enkele pub in de buurt, en het dorpsrestaurant laat alleen paardenraces zien op de televisie. Jammer jammer. Volgende week speelt het seniorenteam dat ik stalk een uitwedstrijd in het noorden van Ierland, en ik ga proberen een lift te krijgen zodat ik ze kan aanmoedigen!

Ik besluit maar te gaan wandelen om te genieten van deze tot nu toe droge dag! Ik ga naar Saint Anne’s Park, een groot park in de buurt van mijn gastgezin. Het is een heel erg groot park, dat grotendeels bestaat uit grote sportvelden. Het is vandaag een hele mooie frisse dag, en de vogeltjes jubelen mee omdat het niet regent!  De rozentuin in het park is nu nog vrij kaal, maar ik denk dat hij in de zomer prachtig is, want er staan meer dan 30 soorten rozen in  Met een warme chocomel erbij is het een lekkere luie zondagmiddag, en het begint pas te regenen als ik terug naar huis loop, lucky me!  Ik heb nog wat ouders gezien die hun kinderen in het park hurling aan het leren waren, heel erg leuk om te zien dat het hier zo leeft!

Vanavond moest ik zelf even mijn maaltijd opwarmen, omdat de familie om 2 uur al wilde eten (voor het geval ze nog weg wilden). Dat was mij toch echt iets te vroeg hoor! Gelukkig heb ik voldoende boeken mee, dus ik verveel me niet. En het is beter dan gisteravond, toen zaten drie meisjes me de hele maaltijd lang aan te gapen.. ongemakkelijk was dat  gelukkig had de dochter van mijn gastgezin vandaag geen vriendinnen over de vloer. De kinderen hebben volgende week vakantie, dus ze zullen wel veel thuis zijn overdag (wat betekend dat ik maar al te graag op pad ga overdag, haha). Week 3 alweer!

Liefs!

1. Mama:
    Hoi Rosanne,

En daar was dan je eerste zonnestraal in Ierland, een memorabel moment. Ik reken er wel op dat wij straks 4 dagen mooi weer hebben toch?
    Volgens ons reisboek Dublin rekent het elke dag wel een keer.
    Met die derde helft die mama noemt zit het dus wel bij die sporters in Dublin.
    Als je al te brak bent om TV te kunnen kijken dan was het een aardig feestje.
    Zou wel een hele ervaring zijn wanneer je mee zou kunnen met een uit-wedstrijd!
    Lieverd, ik ben trots op je hoe je het de afgelopen weken hebt gedaan en dat geeft vertrouwen voor de komende weken.
    Keep up the good spirit!
    En we nemen warme (onder)kleding voor je mee en ook maar voor onszelf ha ha.
    Gisteren je truffelrisotto gemaakt die ik van Sint Roos had gekregen. De truffel was duidelijk te proeven en met gegrilde groene asperges, cougettes en paprika was het een heerlijk maaltje. Gaan we een keer voor je maken ;)

Tot horens en een dikke kus.

Paps
  2. Mama:
    17 februari 2014
    Excuses voor de schrijf foutjes, gewoon te gehaast met het schrijven. Maar hopelijk begrijp je het wel ;)
  3. Oom Klaas en tante Sandra:
    Lieve Rosanne,

eindelijk mooi weer in Ierland! Hier is het ook bijna lente. De volgertjes fluiten er op los en de krokussen komen ook bij ons in de tuin al boven. Ik moest 2 keer kijken naar jouw foto van de chocolademelk. Dat ziet er toch heel bijzonder uit! Maar als het goed smaakt en lekker warm is is het prima. Wat een activiteit ontplooi jij. Het zou leuk zijn als je mee kon naar het noorden voor de uitwedstrijd. Ik vind het knap zoals jij je redt en je er al twee weken door heen slaat. Hier in Nederland draait volgens mij alles op dit moment om Sotsji. Gisteren waren wij 's middags aan het wandelen, want het was prachtig weer. we waren zowat de enigen op de hei en toen we weer in de bewoonde wereld kwamen zagen we overal de tv aan staan. Toch lekker dat ik helemaal geen sportwinkel ben, dat scheelt een hoop tijd!

Liefs, tante Sandra
  4. Lien:
    Hé Rosanne,
    Fijn zo'n zonnig dagje voor je. En bijzonder hoe jij als huismus zóveel de hort op gaat en zó weinig "thuis" zit. Lekker mee doorgaan als je weer terug bent. In Nederland is ook een hoop te beleven ( denk ik , want ik zit zelf heel graag met een goed boek op de bank over de avonturen van anderen te lezen haha). Ik vind jouw blog dan ook heel erg leuk!). Het is knap dat je van heel gewone dingen zo'n leuk verhaal kan maken. En dat je zoveel foto's maakt ook. Terwijl je nooit van de foto's was! Zo kunnen we het goed meebeleven.
    Wat zou het leuk zijn als je mee kan met die senioren. Je hebt toch al ervaring opgedaan met bejaarden tijdens je onderzoekje hier in Houten. Of zijn ze nog niet zo oud? Een extra stuk participerende observatie is nooit weg.
    Ik zie ze al leunend op de hurley's de bus uitstappen. Op weg naar de wedstrijd en het keuzemenu . Ooit heb ik een documentaire gezien over heel oude sporters ( klasse wereldniveau) en hoe ze op hoge leeftijd nog bezig waren. Echt prachtig om te zien.
    Tim is weer terug van de sims in Londen. Heeft weer gevaarlijk gedaan bij de krijtrotsen. Brrr.
    Nou lieverd, fijne dag morgen en tot horens!

xxx mama